reede, 19. november 2010

John Lennoni viimane intervjuu

Alljärgnev on ajakirja Playboy 1980 aastal tehtud viimaseks jäänud lõigud intervjuust John Lennoniga, vahetult enne tema tapmist Mark Chapmani poolt.

PLAYBOY: "Millal teist sai koduperemees?"

LENNON: "Sellel oli mitmeid põhjuseid. Ma olin kohustuse või lepingu all ajast, kui ma olin 22, kuni mu kolmekümnendateni. Kõikide nende aastate jooksul oli see kõik, mis ma teadsin. Ma polnud vaba. Ma olin kinni aheldatud. Minu leping oli vanglasolemise füüsiline manifestatsioon. Oli palju tähtsam olla endaga vastamisi ja tunnistada reaalsust, kui jätkata rock'n'rolli elu... ja minna üles ja alla koos oma kapriisidega kas sinu enda esinemisest või publiku arvamusest sinu kohta. Rock'n'roll polnud enam lõbus. Ma otsustasin mitte teha standardseid valikuid sinu elukutses: kas minna Vegasesse ja laulda oma suuri hitte, kui sul veab või minna põrgusse, kuhu Elvis läks."

LENNON: "Sa saad suure auhinna, kui saad vähi ja sa oled joonistanud kümme aastat ringe ja kolmnurki. Minust pidi saama käsitööline ja ma võisin jätkata käsitöölisena. Ma austan käsitööd, aga ma ei tahtnud selleks saada."

PLAYBOY: "Te räägite muidugi oma plaatidest."

LENNON: "Jah, neid välja jahvatada, sest minust oodati seda, nagu kõik inimesed, kes annavad albumi välja iga kuue kuu tagant, sest nad peavad seda tegema."

PLAYBOY: "Kas te viitate Paul McCartney'le?"

LENNON: "Mitte ainult Paulile. Aga ma kaotasin kunstniku peamise vabaduse ja minust sai selle imago vang, nagu artist peaks tegutsema. Paljud kunstnikud tapavad end sellepärast, kas sa siis jood, nagu Dylan Thomas või lähed hulluks, nagu Van Gogh või läbi suguhaiguse, nagu Gaugin."

/--/

LENNON: "Me peame alati meelde tuletama, et tänu CIA'le ja armeele on meil LSD. See on see, mille inimesed unustavad. Kõik on vastupidine sellele mis on, kas pole, Harry? Niisiis, sa pääsed pudelist välja, poja ja rahune. Nemad leiutasid LSD, et inimesi kontrollida ja mis nad andsid, on vabaduse. Mõnikord liigub see salapäraseid teid pidi ja teeb imesid. Kui sa vaatad valitsuse raporteid happe (LSD - tlk.) kohta, neist, kes hüppavad aknast välja või tapavad end selle tõttu, arvan, et seda isegi Art Linkletter'i tütrega, mis juhtus temaga aastaid hiljem. Seega, tunnistagem, et ta polnud tegelikult happe all, kui ta hüppas aknast alla. Ja mulle ei tule keegi meelde, kellel oleks happega flashback'e (flashback - mõiste psühholoogiast kui inimesele meenub järsku traumaatiline allasurutud elukogemus. tlk.) olnud. Mul pole kunagi flashback'i olnud ja ma olen kuuekümnedatel miljoneid trippe (trip e. reis - slängiväljend narkonägemuse kohta. tlk.) teinud."

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.