kolmapäev, 17. november 2010

Konstrueerides geniaalsust

Biitlite "laulud" polnud midagi muud, kui Adorno poolt euroopa klassikaline muusika ümberkirjutatud geniaalsed modifikatsioonid. Siit mõned näited:

"Yellow Submarine" oli tegelikult Verdi "Aida" peateema, kombineerituna Bizet "Carmeni" toradoori lauluga.

"Can't buy me love" oli tegelikult Mozarti "Eine Kleine Nachtmusik" geniaalselt modifitseerituna.

"Penny Lane" oli Mozarti Elvira Madigani klaverikontsert nr 21,
modifitseeritud

"From me to you" on E. Grieg'i "Peer Gynti" süit "Hommikumeeleolu"

"I want to hold your hand" oli muudetud "From me to you" (võrrelge neid laule)

"Yesterday" oli modifitseeritud Napoli laul "Piccare' Che Vene a Dicere"

"Got to get into my life" on muudetud "Can't buy me love"

"I feel fine" on M. de Salla "Tuletants"

"Martha my dear" on modifitseeritud klassikaline laul, von Flotow'i "Martha" (võrrelge ise http://www.youtube.com/watch?v=lnQCD1_pj7w ja biitlite "laul": http://www.youtube.com/watch?v=-SbCIFbJQDk)

"Something" polnud midagi muud kui teema Hatshaturiani "Spartacusest"

"Hey Jude'st" alates võttis Adorno kõik pidurid maha, ta sättis ühte laulu meisterlikult Wagneri "Valküüride lennu", teemad Tshaikovski 1st klaverikontserdist ja Beethoveni 9st sümfooniast

"Blackbird" on tegelikult F. Liszti "Ungari rapsoodia"

"Sgt Pepper" on nutikas kombinatsioon Radetzky marsist ja Enescu "Rumeenia rapsoodiast nr 1"

Samuti töötles Adorno ümber mõningaid biitlite laule, et luua uusi: "She loves you" on modifitseeritud "From me to you", samuti "You're gonna lose that girl"

"A Hard Day's Night" on muundatud Mozarti serenaad


jne jne jne




Pidagem meeles, et originaalne J. Lennoni/P. McCartney duo ei osanud ei kirjutada ega lugeda muusikat, perioodidel 1961-62 laulsid nad ainult kavereid ja ei näidanud üles vähimatki muusikakirjutamise talenti. Tegelikult kõik, kes nägid ja kuulsid biitleid nende Hamburgi päevil, kus nad esinesid räpastes keldriklubides lärmakatele joomaseltskondadele, ja fakt, et nad järsku avaldasid laule nagu "Please please me" ja "I saw her standing there", oli see täielik üllatus.

Theodor Adorno kirjutas terve briti invasiooni, st Rolling Stones'i, Kinks'i, The Who muusika, samuti laule artistidele nagu The Mamas And The Papas, Doors, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Iron Butterfly, Cream, Queen, Crosby Stills and Nash, modifitseerides klassikat ja juba kirjutatud popmuusikat. Nt "We Are The Champions" on muudetud "Hey Jude" ja "Seaside Rendezvous" on "Martha My Dear".

Kuigi Adorno suri 1969 aastal, oli ta loonud niivõrd palju modifikatsioone, et nendest piisast ka järgmiseks dekaadiks. Vähe sellest, terve ABBA looming oli tegelikult biitlite laulude modifikatsioonid.

"Dum Diddle Dum" on muudetud "Obladi Oblada"

"Voulez Vous" on "Hello Goodbye" jälle uuesti

"Rock Me" on tegelikult "With A Little Help Of My Friends"

"Dancing Queen" on tegelikult "Good Night" (nende Valgelt albumilt)

"Mamma Mia" on muudetud "Penny Lane"

"SOS" on muudetud "Here Comes The Sun"

"Money Money Money" on muudetud "Sgt Pepper"

"Move On" on muudetud "Blackbird" jne

Enne 1972 aastat ei näidanud B. Anderson ega B: Ulvaeus üles kõige väiksematki muusikalist talenti (st komponeerimisel), kui äkitselt 1972 aasta alguses, hakkasid nad üles näitama mozartlikku geniaalset annet laulukirjutamises, mis lõppes äkitselt 1979 aastal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.