teisipäev, 16. november 2010

The Beatles ja sotsiaalne revolutsioon

Hoiatus: Inimesed, kes on sentimentaalsed biitlite suhtes, sellel tundub raske uskuda, et neid oli üles pumbatud, et tutvustada kergeid narkootikume ameerika keskklassi noorusele. Neid oli helikopterdatud kõrgustesse nn "300 Komitee" ja Tavistocki Inimsuhtete Intituudi (Tavistock Insitute of Human Relations) poolt.

Suurepärane näide sotsiaalsest konditsioneerimisest, panna leppima muutustega, isegi siis, kui see on algselt suure elanikugrupi poolt vastuvõetamatu muutus, oli BIITLITE "sünd". Biitlid toodi Ameerika Ühendriikidesse, kui osake suurest sotsiaalsest eksperimendist, mille subjektiks on suurte populatsioonirühmade ajupesu, millest nad isegi teadlikud pole.

Kui Tavistock tõi biitlid Ühendriikidesse, polnud kellelgi aimu kultuurilisest katastroofist, mis nende jälgedes saabus. "Biitlimaania" oli hoolikalt konstrueeritud sündmus, kus JFK lennujaamal maandunud seni tundmatu kummalise soenguga veidrikest Liverpooli biitgrupp The Beatles, mis kavatses esineda siis ülipopulaarse Ed Sullivan'i teleshõus. Selleks viidi sinna bussitäite kaupa teismelisi tüdrukuid Bronxist, kus neile MAKSTI selle eest, et nad kiljuksid vaimustusest, kui biitlid saabuvad. Sellest ja Sullivani show'st saigi alguse nende "tähelend" ja maailmakuulsus.

Biitlite fenomen polnud mitte noorte spontaanne mäss vana sotsiaalse süsteemi vastu, vaid hoolikalt mesterdatud plaan lavataguste konspiraatorite poolt tutvustamaks kõrgelt destruktiivset ja lõhestavat elementi, mille sihtmärgiks on suured rahvahulgad ilma nende teadmata. Uued sõnad ja uued fraasid - kõik Tavistocki vaimusünnitis - viidi Ameerikasse koos biitlitega. Sõnad nagu "rock" suhtes muusikahelidega, "teismeline", "cool" ja "popmuusika" olid paroolisõnadeks maskeeritud leksika, tähistamaks narkootikumide aktsepteerimist ja saatsid biitleid, kuhu nad ka ei läinud, et olla "avastatud" "teismeliste" poolt.

Samuti, nagu jõugusõdade puhul, poleks saavutatud midagi ilma meedia kaasabita, eriti elektroonilise meedia, ja eriti ropendava Ed Sullivan'ita, keda kaasati oma rolli mängima. Keegi poleks erilist tähelepanu avaldanud narrikostüümis liverpuullastele ja 12-atonaalsüsteemile, mis sisaldas tugevaid, korduvaid helisid, mis on võetud muistse Baali ja Dionysuse kultusest Frankfurdi ülikooli juudipäritolu muusikaprofessori Theodor Adorno poolt ja antud "moodne" rüü selle Inglismaa kuninganna erilise sõbra poolt ja sellelläbi 300 Komitee kaudu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.